Kundservice

Vi finns här för dig

Här hittar du svar på några vanliga frågor. Skulle du inte hitta det du söker kan du alltid ringa, skicka e-post, ställa en fråga i vårt kundforum eller chatta med oss.

Vad behöver du hjälp med?

Just nu hjälper vi många av våra kunder med dessa frågor.

Du hittar de aktuella tjänsteleverantörerna i Tjänsteguiden.

Det kan bero på flera saker. Felsök så här:

  1. Kolla om vi har någon driftstörning.
  2. Starta om all din utrustning. Dra ut alla sladdar, vänta några minuter och koppla sedan in allt igen.
  3. Kolla din tjänsteleverantörs driftstatus för att se om de har något avbrott.
  4. Felanmälan gör du hos din tjänsteleverantör. De gör en felanmälan till oss om det behövs.

I den här filmen får du instruktioner på hur du kan felsöka och lösa problem.

För att komma igång med fibertjänster som internet, TV och bredbandstelefoni beställer du de tjänster du vill ha hos en av tjänsteleverantörerna i vårt fibernät. Det finns tre sätt att beställa på:

  1. Beställ via vår tjänsteguide.
  2. Koppla in datorn med nätverkskabel och beställ via kundportalen.
  3. Beställ direkt från tjänsteleverantören.

Läs mer om hur du kommer igång med fibern, eller kolla på den här interaktiva filmen för att få hjälp med att koppla ihop ett datanätverk i ditt hem.

Kostnaden kan variera och beror på om det finns förberett med fiber utanför din tomt. Ordinarie kostnad är 27 500 kr. Bor du i ett område som vi inte tidigare har dragit fiber till lämnar vi en personlig offert för att ansluta ditt hus.

Din lägenhet är redan förberedd med Bredband (100/10 MB) via Bahnhof och faktureras på hyresavin för din bostad. Det enda du behöver göra är att registrera ett abonnemang hos Bahnhof. Gör så här för att komma igång:

  1. När du flyttat in, anslut din dator till bredbandsuttaget i lägenheten med en nätverkskabel.
  2. Öppna en webbläsare. Nu kommer du till en startsida med information om tjänsten samt avtalsvillkor.
  3. Gå vidare till registreringssidan för att registrera ett abonnemang hos Bahnhof. Fyll i personuppgifter och godkänn villkoren.
  4. Du får användarnamn och lösenord till kundportalen i retur via e-post.
  5. Uppkopplingen sker nu automatiskt. Efter cirka 15 minuter är tjänsten klar att använda. 

Önskar du trådlöst internet köper du och installerar en router.

Vi uppdaterar löpande den grova tidplanen för respektive landsbygdsområde här på vår hemsida. Kolla status för:

Kontakta kundservice

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Kundservice öppettider
Vecka 48, 2021
  • Måndag08:00 - 17:00
  • Tisdag08:00 - 17:00
  • Onsdag08:00 - 17:00
  • Torsdag08:00 - 17:00
  • Fredag09:00 - 16:00
  • LördagStängt
  • SöndagStängt

Skicka e-post till kundservice@utsikt.se eller någon av följande e-postadresser:

Villa/samfällighet: villa@utsikt.se
Företag: foretag@utsikt.se
Fastighetsägare flerfamiljshus: flerfamiljshus@utsikt.se
Student: Som hyresgäst hos Studentbostäder eller bor i ByggVestas studentlägenheter vänder du dig till tjänsteleverantören Bahnhof om du har frågor som rör ditt abonnemang, till exempel din faktura eller om du behöver lämna en felanmälan. Vill du kontakta oss gör du det på e-post: student@utsikt.se.

Ring oss på telefon 0771-50 40 50.

Du kan chatta med oss på webben vardagar klockan 9-16. När vi är online syns en chattruta i högra hörnet längst ner på webben.

Chatt på olika språk

Vi använder en översättningstjänst så du kan skriva på vilket språk du vill, så svarar vi på samma språk.

I vår FAQ finns fler vanliga frågor och svar. Du kan också skicka din egen fråga.

Kontakta din tjänsteleverantör för att felanmäla din tjänst. Tjänsteleverantören påbörjar felsökningen och samordnar med oss tills din tjänst fungerar igen.