Felsökning och felanmälan av internet och fiber

Om du upplever problem med din anslutning kan du ofta lösa dem snabbt genom att följa vår enkla felsökningsguide. Följ stegen nedan för att kontrollera och felsöka din anslutning. 

Felsök i den här ordningen

Börja med att se om vi har några pågående driftstörningar i fibernätet. 

Krånglar din uppkoppling trots att vi inte har någon driftstörning? Gör så här:

Kolla driftstatus hos din TV- eller internetleverantör för att se eventuella störningar eller avbrott.

Se kontaktuppgifter till alla leverantörer i vårt nät

Kontrollera att din switch, router eller annan utrustning är rätt kopplad.

Så kopplar du din bredbandsswitch

Dra ur alla sladdar för att starta om din utrustning. Vänta i några minuter och koppla sedan in allt igen. 

Ligger ditt internet fortfarande nere? Om det fortfarande inte fungerar behöver du göra en felanmälan till den internetleverantör du har din tjänst hos.

Se kontaktuppgifter till alla leverantörer i vårt fibernät

Din leverantör kontaktar oss vid behov

Om det visar sig att felet ligger hos oss kommer din leverantör i sin tur att skicka en felanmälan till oss med den information vi behöver för att göra en felsökning.

 

Är ditt internet segt?

Mät din internethastighet med Bredbandskollen. Gör en felanmälan till din TV- eller internetleverantör om du inte får ditt förväntade resultat. 

Mät din hastighet med Bredbandskollen

Se kontaktuppgifter till alla TV- och internetleverantörer i vårt nät