Felanmälan

Felanmälan av internet, TV och telefoni görs direkt till vald tjänsteleverantör. Tjänsteleverantören påbörjar felsökningen och samordnar med oss på Utsikt Bredband tills din tjänst fungerar igen.

Så fungerar felanmälan

Innan du felanmäler är det bra om du startar om din utrustning, det vill säga box, router, dator, TV-box med mera. När du har dragit ut alla strömsladdar väntar du 10-15 min innan du kopplar in dem igen. Fungerar det fortfarande inte, felanmäl på följande sätt:

  • Kontakta din tjänsteleverantör.
  • Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
  • Tjänsteleverantören löser ditt problem eller upptäcker att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  • Tjänsteleverantören kontaktar i sin tur oss på Utsikt Bredband för att göra en felanmälan.
  • Utsikt Bredband felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
  • Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.
Hjälpte denna information dig? Nej