Stångåstaden

Utsikt Bredband har sedan våren 2016 ett helhetsansvar för bredbandsnätet till Stångåstadens hyresgäster. Det innebär att vi har flyttat över dig som bor hos Stångåstaden till Utsikt Bredbands plattform. Arbetet är nu klart.

Välkommen att kontakta oss om du har frågor om flytten.

Har du frågor om bredbandstjänster eller vill felanmäla tjänst, vänd dig till din tjänsteleverantör. Här finns kontaktuppgifter och möjlighet att beställa tjänst.

Frågor och svar

Vad innebär det att Utsikt Bredband har ett helhetsansvar för bredbandsnätet?
Utsikt Bredband ansvarar för bredbandsnätet och sköter drift och underhåll av nätet till Stångåstadens hyresgäster. Det faktum att vi finns på plats i Linköping gör att vi alltid kan ge bra och snabb support.

Du kan beställa snabba och säkra bredbandstjänster - internet, TV och telefoni - från ett flertal leverantörer. Du som redan har tjänst via bredbandsnätet behöver inte  beställa tjänst igen. Du som har bredbands-TV (IP-TV) måste byta din bredbandsswitch. Ny bredbandswitch har skickats till dig. Du som har telefoni via Bredbandsbolaget måste byta ditt modem. Nytt modem har skickats till dig.

Jag har bredbands-TV (IP-TV), hur påverkas jag?
Du som har bredbands-TV (IP-TV) har fått en bredbandsswitch av oss (Utsikt Bredband) som du ska koppla in för att tjänsten ska fungera även i fortsättningen. I paketet med bredbandsswitchen finns instruktion om hur du kopplar in den. Instruktion för inkoppling finns även bifogat längst ner på denna sida.  Detta gäller inte dig som har tv via antennuttaget/Com Hem.

Jag har en telefonitjänst via Bredbandsbolaget, hur påverkas jag?
Du måste koppla in ett nytt modem som Bredbandsbolaget har skickat till dig. Följ installationsguiden som finns i paketet med modemet. Modemet har ett nytt unikt namn på det trådlösa nätverket (SSID). Även nyckeln som låser upp det trådlösa nätverket är ny. Du hittar både SSID och nyckel på undersidan av modemet. I samband med omkopplingen slutar ditt gamla modem att fungera. Ditt gamla modem skickar du tillbaka när det nya är igång. Använd gärna returavin som finns bifogad i paketet så står vi för portot. Vid frågor, kontakta Bredbandsbolaget på telefon 0770-777 000. Kundservice öppettider är 8-22, alla dagar i veckan.

 Så här kopplar du in din bredbandsswitch (pdf)

Du kan också kolla på denna instruktionsfilm för att få hjälp att komma igång med dina bredbandstjänster.

Hjälpte denna information dig? Nej