Stångåstaden

Utsikt Bredband har sedan våren 2016 ett helhetsansvar för bredbandsnätet till Stångåstadens hyresgäster, vilket innebär att vi sköter drift och underhåll av nätet. Det faktum att vi finns på plats i Linköping gör att vi alltid kan ge bra och snabb support.

Du beställer snabba och säkra bredbandstjänster - internet, TV och telefoni - från ett flertal leverantörer. 

Har du frågor om bredbandstjänster eller vill felanmäla tjänst, vänd dig till din tjänsteleverantör.

Beställ bredbandstjänster från våra tjänsteleverantörer 

Här finns kontaktuppgifter och möjlighet att beställa tjänst för internet, TV och telefoni av våra tjänsteleverantörer. Du kan välja bland ett 20-tal leverantörer.

Om du inte har möjliget att få den tjänst och hastighet du önskar, kontakta gärna oss på flerfamiljshus@utsikt.se 

Du kan också beställa tjänster via vår kundportal. Så här gör du:

  1. Koppla in din dator med en nätverkskabel till nätverksuttaget som du har i din bostad. Om du har en bredbandsswitch ansluter du istället nätverkskabeln till den port som är märkt med ”Internet” på bredbandsswitchen. När du öppnar din webbläsare skickas du vidare till Utsikt Bredbands kundportal. Klicka på länken som visas i webbläsaren om du inte skickas vidare.
  2.  När du kommer till kundportalen, klicka på stjärnan där det står ”Klicka här för att beställa tjänster direkt”.
  3. Nu har du kommit till Utsikt Bredbands allmänna villkor. Läs villkoren och klicka i boxen för att godkänna villkoren och klicka sedan på ”Gå till registrering”.
  4. Här visas vilka steg du kommer att gå igenom för att kunna beställa och använda dina tjänster. Klicka på ”Nästa” nere i högra hörnet.
  5. Fyll i dina kontaktuppgifter. Om du har en annan faktureringsadress så fyller du i den till höger. När du är klar klicka på ”Nästa”.
  6. Du bekräftar de uppgifternasom du angett. Om de stämmer överens så är det bara att trycka på ”Bekräfta”.
  7. Du får nu dina inloggningsuppgifter för att kunna logga in på UtsiktBredbands kundportal där du kan beställa tjänster. När du sparat dina användaruppgifter så klickar du på ”Logga in” nere i högra hörnet så kommer du automatiskt loggas in på kundportalen. (Glöm inte att notera dina användaruppgifter.)
  8.  Om du inte loggas in automatiskt, skriv in dina användaruppgifter och klicka sedan på ”Logga in”.
  9.  När du loggat in så kan du välja att beställa tjänster genom att klicka på länken ”Beställ tjänster”.
  10.  Under ”Beställ tjänster” väljer du vilken tjänst du vill beställa med hjälp av boxarna märkta ”Paket”, ”Internet” eller ”TV”. Klicka sedan på den leverantör du vill ha.
  11. Nu väljer du vilken typ av tjänst du vill ha, vilken hastighet osv, och klickar på ”Nästa”.
  12. När du valt tjänst, klicka i boxen för att godkänna de allmänna villkoren. Ange även önskat startdatum, och klicka på ”Beställ”. Om du valt en internettjänst hoppar tjänsten igång automatiskt inom 15 minuter, i de flesta fall. En omstart av din dator/router kan vara nödvändig för att internet ska komma igång.

Har du en bredbandsswitch får du hjälp av den här instruktionsfilmen för ansluta dina bredbandstjänster.

Hjälpte denna information dig? Nej