Gör en felanmälan

Om du har problem med ditt internet, din tv eller telefoni så felanmäler du det direkt till den leverantör du köper din tjänst av, din tjänsteleverantör. Tjänsteleverantören gör en felsökning och samordnar med oss. Tillsammans ser vi till att din tjänst börjar fungera igen.

Starta om och felanmäl

Innan du felanmäler är det bra om du startar om din utrustning (router, dator, tv-box med mera) genom att dra ut strömsladdarna. Vänta 10-15 minuter innan du kopplar in dem igen. Fungerar det fortfarande inte gör du så här:

  1. Kontakta din tjänsteleverantör för att felanmäla din tjänst.
  2. Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
  3. Tjänsteleverantören löser ditt problem eller upptäcker att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  4. Tjänsteleverantören kontaktar i sin tur oss på Utsikt Bredband för att göra en felanmälan.
  5. Utsikt Bredband felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
  6. Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.